Nuffnang Ads

Tuesday 16 February 2016

#projekhujungtahun

Assalamualaikum, Hi semua!

Sejujurnya kepala saya tengah sakit sekarang ni. berdenyut rasanya.
Badan sakit dan penat.
Selalu je rasa nak pitam.
Paling takut bila rasa tu datang masa tengah dukung Adam.
Silap haribulan boleh tergolek kitorang dibuatnya.

Nak sangat rehat.
Ni semua penangan sebab terlebih kerja dan kurang rehat.
Makan ikut suka, tapi langsung tak bersenam.
Maka banyak lah masalah yang timbul.

Fokus kelaut. Mood swing.
Fizikal mental semua hancus.
Dalam 2016 ni, dah 2 kali kita hadap cuti panjang.
Cuti awal tahun dengan cuti raya cina.

Walaupun cuti panjang, tapi still jugak tak dapat nak rehat secukupnya.
Makin bertambah penat adalah.
Merungut?
TAK! Saya tak merungut. Saya cuma beritahu yang saya berada dalam zon letih dan lemah.
Bila badan letih, lemah, mulalah emosi jadi tak stabil.
Haihhh....

Disebabkan masalah ni timbul tapi nak rehat tak dapat, maka datang satu idea secara tiba-tiba.
Idea datang ni hasil rengekan saya pada suami yang tak henti-henti.
Tak sudah-sudah mengadu penat, penat dan penat.
Bila suami kata 'rehat lah', dengan rasa gembiranya nak rehat, tapi otak dok pikir keje yang tengah delay tunggu diselesaikan.
Maka dengan lemah longlai, tak jadi berehat-rehat, badan ni secara auto akan buat jugak keje.

*tarik nafas dalam2*
*mencari kekuatan*

Ok. Takpe. Tak dapat rehat sekarang sebab banyak benda nak kena buat dan fikir. At least sekarang ni hal operation Adam dah setel. Selesai satu hal. Next case yang patut diselesaikan bakal diselesaikan tak lama lagi. Senang cite, segala masalah berbangkit akan cuba ditangani satu persatu. 

Sementara nak tunggu semua hal setel, maka kita harus mencari sedikit dana untuk buat #projekhujungtahun.

Apa #projekhujungtahun ni?

#projekhujungtahun adalah projek memanjakan diri dengan berehat sepuasnya sebelum memulakan tahun baru. 
Dan projek ni tak boleh dilakukan di kampung halaman atau rumah sendiri. Sebab kalau buat di antara 2 tempat ni, projek ni akan gagal dan kami tak kan dapat rehat dan melepaskan lelah.

Hurmm....
Mana nak cari dana?

Insha Allah, kalau rajin, ada masa, tak penat, anak tak meragam, saya akan kongsikan pada entry yang tah bila saya nak update.

:")

No comments:

Post a Comment

pop