Nuffnang Ads

Wednesday 14 January 2015

Angin rupanya!

Hai olllssss....

Ok. Aku amat sedar yang aku dah lama giler babas tak bukak blog. Memang tak jenguk langsung. Blogwalking pun ala-ala jek.

Baru pegi check-up perut ni. 10 weeks sudah.

Sebelum aku pegi check-up haritu, aku mengalami kepenatan melampau. Tak larat nak buat itu ini. Melepek jek lah keje nya. Perut bahagian bawah sakit sangat membuatkan pinggang, badan dan kaki aku ikut sakit. Aku dah try lawan rasa sakit tu sebab aku bekerja dan kesian kat suami yang tak terjaga makan minum nya. T_T

Tapi apa kan daya, memang aku tak larat nak buat apa-apa. Rasa sakit tu sampai tahap aku pijak lantai pun perut aku rasa mencucuk. Takut jugak. Takut benda yang tak diingini terjadi. So, laki aku bawak lah aku pegi check up. Kalau ikut plan, hujung minggu baru pegi.

Lokasi : Klinik swasta

Aku : Doktor, kenapa perut saya sakit? Belah bawah ni. (sambil tunjuk bahagian yang sakit)

Doktor : Sekarang, kita check tekanan darah dulu. (buat tak endah dengan soalan aku?)

Aku : Sakit sangat doktor. Sampai saya rasa tak larat nak bangun. (muka serius mengadu)

Doktor : (Diam. Fokus ambil tekanan darah)

Doktor : Sekarang awak baring. Saya check perut awak.

Doktor tekan-tekan. Dengar perut pakai alat dia tu.

Doktor : Perut awak ni banyak sangat angin. Banyaaaak sangat! Sebab tu sakit. Ada minum susu?

Aku : Ada.

Doktor : Mulai sekarang, jangan minum teh, kopi, milo, horlick, vitagen, soya. cheese, kek, bla bla bla (banyak giler dia sebut).

Doktor : Air kosong, boleh. Awak minum air kosong je sementara ni.

Aku : T____T

Aku : Kalau sakit sangat nak buat macam mana dok? Doktor ada ubat?

Doktor : Kalau sakit? Biar lantak awak lah (muka selamba). Nanti dia baik sendiri. Awak mengandung, jangan makan ubat sesuka hati. Paham?

Aku : (tergelak). Ok. Paham.

Laki aku pun tergelak dengar doktor cakap macam tu. Korang jangan pikir bukan-bukan pasal doktor tu ya? Kami laki bini dari dulu lagi dah dengan doktor tu. Dia memang kelakar dan selamba orangnya.

Start malam tu, aku langsung tak minum susu. Ehhh...... esoknya, elok dah perut ni. Hihihi....
Angin rupanya.

^_^


1 comment:

  1. kaknoor jenjalan dan singgah follow nad disini
    angin mengandung ke!!tahniah ya minum air kosong tau!!! haha

    ReplyDelete

pop