Nuffnang Ads

Thursday 23 April 2015

Throwback

Assalamualaikum, hi...

Tiba2 teringat masa trimester pertama kehamilan. Sendu manjang. Asek menangis jek. Komplen bosan dengan husband. Kata tak dapat perhatian dari husband.

Kalau lah aku yang jadi husband masa tu, mau berserabut kepala hotak. Huhu...

Mana tak nya, satu kerja rumah pun aku tak sentuh. Basuh baju, menyapu, masak, semua aku tak buat. Aku duduk je depan tv, tengok tv, pastu bila bosan, aku menangis. Hahaha...apa benda punya perangai lah..

Husband lah yang gigih uruskan hal rumah. Semua kerja dia buat termasuk lah basuh poopoo kucing2 aku. Hatta masak pun dia buat. Masa tu aku suka sgt makan bubur. Tiap hari balik keje, pungpang2 dia kat dapur masak untuk aku. Aku, duduk je depan tv. T_T
Tahu2 makanan semua dah siap.

Allah.....teruk betul perangai.

Bila berakhirnya trimester 1st, mood mula pulih. Dah kurang nangis. Dah tak moody. Kat tempat kerja pun lebih fokus. Ada mood nak masak. Mood mengemas pun naik. Haaa....... gittheww....

Sekarang ni, husband pulak yang duduk goyang kaki. Balik keje, aku yang terpungpang2 kat dapur. Hehe..... Bagi dia makan sedap2, sampai terlebih karbo, akhirnya husband aku tewas. Penyakit kurang garam dia datang balik. Within 24hours jugak lah muscle weakness dia tu.

Huhu.......tapi banyak yang aku belajar lepas dari trimester 1st. And i'm so lucky to have u husband. Walaupun banyak je yang kurang kat diri u, tapi kekurangan tu tak dapat mengatasi kelebihan u. ^_^

I love u.


3 comments:

  1. semoga sihat selalu dan sntiasa bhagia disamping husband dan anak.. :)

    ReplyDelete
  2. 44 pemenang dicari!!!

    Antara hadiah2 yang bakal dimenangi:
    - Kain Batik Sarawak - 1 pemenang
    - Kain Pelikat - 2 pemenang
    - Minyak Angin Aromaterapi Fresh Care / Safe Care / Javaspa - 1 pemenang
    - Pin Shawl - 2 pemenang
    - Blause - 1 pemenang
    - Skirt Labuh Lcyra - 1 pemenang
    - Cash RM30 - 1 pemenang
    - Cash RM10 - 2 pemenang
    - Topup RM10 - 3 pemenang
    - PVC Keychain - 30 pemenang

    Jemput join segmen bagi yang belum join. "SEGMEN : Ucapan Hari Lahir Buat 'Si Lala' Pada 13 Mei" Tq..

    ReplyDelete
  3. ya Allah..xyah cita la.. mmg sedih nak kenang haha.. dulu ira ngandung alahan terok.. mmg muntah je keje nye.. husband la yg jadi tukang lap.. tukang cuci.. tukang mop.. tukang masak.. segala tukang.. tapi bak kata ustaz idrus.. doh mung buat dio gitu.. mung tanggun la.. hahah..btw moga Allah permudahkan sumenye k.. :D

    ReplyDelete

pop