Nuffnang Ads

Friday 20 July 2018

Aydan tolak Mama??

Assalamualaikum.

Dah dua hari, 1 malam. Aydan tolak mama. Ohh....sakitnya tu di sini. Di dalam hati. 
T_T

Full BF. Sangat menyukai DF.
Why so sudden anak?

Babysitter cakap, mungkin ada yang ikut mama?
Takut jugak rasanya.

Maka bermulalah fasa berpenat-penat dan mengantuk sepanjang hari sebab tak dapat tido malam yang sempurna.

Before this, bila malam Aydan nak susu, mama cuma hulur je. Tapi malam tadi, mama kena bangun, pi dapur panaskan susu. Pastu layan Aydan susu, baru kita tido.
And perkara tu berulang 2~3 kali 1 malam.

T_T

Sedih dan penat bila benda macam ni jadi.
Bila mama tak cukup tido dan rehat, mama jadi cepat marah.

Kesian baba. Kesian anak-anak mama.

Mama sorry.

---------------------------------------------
Betul lah orang cakap, kehidupan lepas kawen adalah sangat berbeza dengan sebelum kawen. Walaupun kau dah kenal dengan laki kau 12 tahun sekali pun.

Lepas kawen, feeling dia lain. Lebih kepada rasa tanggungjawab. Komitmen.
Kau macam hidup dengan orang yang kau baru kenal.
Aku ~ sampai ke hari ni, walaupun lepas 4 tahun kawen, masih kelam kabut. Masih tak pandai itu ini. Aku kadang-kadang rasa frust sangat. Aku rasa macam aku ni apa pun tak boleh. Tak pandai masak. Tak pandai jaga anak. Tak pandai jaga laki. Tak pandai urus rumah. 
Semua pun tak pandai!

Sumpah aku frust!

Dan sampai ke hari ni, aku masih tercari-cari point di mana aku boleh rasa puas, gembira dan bahagia dengan alam perkahwinan ni.

Puas. Gembira. Bahagia.

Yang pasti, aku akan rasa semua tu bila aku dapat kemas rumah sebersihnya. Termasuk basuh bilik akir, basuh dapur, basuh tempat kucing, basuh balkoni. 
Dapat setelkan laundry. Dari basuh, sidai dan lipat. Dapat kemas bilik baju.
Dapat masak main dish dengan dessert. Masak sedap-sedap untuk Angah dan Adam.
Dapat layan Adam dan Aydan sampai aku penat dan diorang penat.
Dapat lepak dengan Angah, baring depan TV sama-sama layan movie. Minum kopi. Borak-borak macam kita bercinta dulu.

Aku mengaku, sekarang aku selalu marah-marah. Dan yang paling teruk, aura negatif tu tersebar pada Angah dan anak-anak.

Aku frust!

Rumah aku sepah-sepah. Laundry, selalunya Angah yang tolong setel. Aku selalu sedih sebab aku rasa aku ni tak mampu jaga family aku dengan baik. Dan aku, tak tahu nak cerita pada siapa. Aku pendam sendiri. 

Hari ni, entah kenapa, aku lepaskan sikit apa yang aku rasa, dalam ni.
Dan aku, sedikit lega.

Moga-moga lepas ni semuanya akan baik-baik saja.



No comments:

Post a Comment

pop